Project Description

machteld.

Opdrachtgever:  Machteld Schol – machteld.

Jaar: november 2021 – maart 2022

Uitingen: restyling logo met huisstijl / branding

Opdracht:

Oeh, dat was weer zo’n fijne opdracht!! 

Samen met Machteld Schol van machteld. hebben we haar logo onder de loep genomen. Haar eerdere zelfgemaakte logo bestond al een tijdje en was nu toe aan vervanging toe. Een wat professionelere uitstraling, maar een tikkie eigenwijs en helemaal machteld.

Ik ken Machteld al een tijdje via mijn grafische werk voor Kiddies/SKOA waarbij we veel samen werken. We hebben tijdens een gesprek (met lekkere koffie) de do’s en don’ts doorgenomen zodat ik aan het creatieve proces kon beginnen.

Het lettertype Avenir moest blijven, daarnaast heb ik een lettertype gezocht dat het ‘oude typemachine’-gevoel geeft. Omdat Machteld haar eigen website beheert en vormgeeft wilde ik dat het lettertype in Google Fonts zichtbaar was, zodat het makkelijk in te passen was voor haar. Ook in de sfeerbeelden van haar branding komen de communicatiemiddelen uit het verleden weer terug.

Ben echt blij met mijn nieuwe huisstijl. Zo gaaf en mooi en kleurig en krijg er zoveel energie van. Jazeker, ook om kwart over elluf ’s avonds!

Verder was het kleurenpalet voor een deel bekend (de blauwpaarse kleuren), en daarbij heb ik het geel en neon-roze uitgekozen. De kleuren schuren een beetje, maar dat wilden we graag. 

De roze punt met ‘c’ heeft meerdere betekenissen. De ‘c’ van copyright en communicatie omdat schrijven (copywriting) haar vak is. De ‘c’ staat net iets uit het midden van de roze cirkel. Dat past goed bij machteld. want ze houdt ervan om net buiten haar comfortzone te gaan en buiten de lijntjes te kleuren.

Nadat het logo goedgekeurd was ben ik met het visitekaartje gestart. Een vierkant formaat en op een papier met een lichte parelmoerglans zodat het zich onderscheidt van de andere kaartjes. Omdat Machteld haar kaartje net wat dikker wilde dan de standaard (tot 300 grams), heeft de drukker haar kaartje dubbel geplakt.  

Naast dit kaartje heb ik nog een (digitaal) briefpapier en projectomslag vormgegeven en was haar nieuwe logo met huisstijl afgerond. Haar website heeft intussen een make-over gekregen, en ik ben supertevreden over het resultaat.